Bytomski system monitoringu to 38 kamer non stop rejestrujących to, co dzieje się w najważniejszych punktach miasta, obraz… więcej >>>
Od wyborów samorządowych Bytomiem rządzi koalicja KO-PiS, czyli Koalicji Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości. Co prawda magicy z… więcej >>>
Na 760-lecie lokacji Bytomia na prawie niemieckim Ratusz oraz jego agendy, miejscowe instytucje i organizacje
przygotowały turnieje, imprezy,… więcej >>>
Policjanci z bytomskiego garnizonu spotkali się w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu "Rozbark". Okazją było doroczne Święto Policji.… więcej >>>
Do tego musimy się w najbliższych miesiącach przyzwyczaić: czekają nas kolejne poważne zmiany w organizacji ruchu pod wiaduktem oddzielającym Zamłynie od centrum naszego miasta. Tym razem dotyczą one głównie kierowców jadących w stronę Łagiewnik, ale nie tylko ich.
Przebudowa największego w Bytomiu wiaduktu kolejowego trwa już niemal miesiąc i jest elementem gigantycznego przedsięwzięcia jakim jest modernizacja linii kolejowej nr 131. W jej ramach odnawiane są też wiadukty nad ulicami Strzelców Bytomskich, Dąbrowa Miejska oraz Dojazd. Poza tym wiele się dzieje na dworcu głównym i jego peronach, czy wewnątrz biegnącego pod nim Tunelu Zachodniego. Wszędzie tam wre robota.
Wiadukt na Zamłyniu praktycznie zniknął. Ostały się jedynie stalowe przęsła, po których przejeżdżają pociągi. Stare, nie będące już w zbyt dobrym stanie technicznym elementy betonowe rozebrano, by w przyszłości zastąpić je nowymi. Wrażenie jest niesamowite. Nawet bytomianie pojawiający się w tym miejscu od lat mogą się teraz zastanowić, gdzie się znaleźli i co to za miejsce. Po raz pierwszy od wielu lat jadący od strony Zamłynia widzą bowiem górne piętra kamienic przy Jagiellońskiej oraz Miarki i pl. Wolskiego.
W poniedziałek 13 lutego wykonawca robót rozpocznie ich kolejny etap, a to oznacza nowe zmiany dla kierowców. Mają one obowiązywać do 13 marca. I tak jezdnia pod wiaduktem została zwężona. Nie można obecnie korzystać ze skrajnego, prawego pasa ruchu od strony pl. Wolskiego w kierunku ul. Zabrzańskiej. Tym samym jadąc w stronę Szombierek musimy poruszać się wyłącznie wewnętrznym pasem ruchu, czyli po torowisku tramwajowym.
Znika natomiast na razie możliwość dotarcia pod wiaduktem z centrum do Łagiewnik. Kierowcy wybierający się do tej dzielnicy muszą skorzystać z objazdów. Wybór mają spory, bo przygotowano aż trzy ich warianty. Pierwszy wiedzie od strony pl. Wolskiego w stronę Miarki aż do Chorzowskiej i dalej Starochorzowską do Krzyżowej. Wariant drugi jest następujący: od strony skrzyżowania ulicy Jagiellońskiej z pl. Wolskiego, Jagiellońską, przez Powstańców Warszawskich, Moniuszki, Miarki, Chorzowską i Starochorzowską do Krzyżowej. I wreszcie możliwość trzecia: od strony skrzyżowania ulic Jagiellońska - Moniuszki, następującymi ulicami: Jagiellońską, Moniuszki, Miarki, Chorzowską i Starochorzowską do Krzyżowej.
To nie wszystko, bo mamy jeszcze istotne zmiany na ul. Jagiellońskiej. Wyłączony z użytkowania jest jeden z pasów ruchu, a pojazdy jadą jedynie skrajnym prawym pasem w stronę pl. Wolskiego oraz jednym pasem na wprost (po torowisku) w kierunku Szombierek.
U nas kupisz mieszkanie najtaniej w województwie, ale powoli zaczyna się to zmieniać. Od kilku lat ceny w niektórych dzielnicach… więcej >>>
Przez moment wydawało się, że bazar przy ulicy Stolarzowickiej przestanie istnieć. Jednak szybka reakcja tamtejszych kupców oraz wsparcie miasta doprowadziły… więcej >>>
Ponad 4 mln do podziału dla 108 osób chcących założyć własną firmę ma Powiatowy Urząd Pracy. Przekłada się to na… więcej >>>
W połowie przyszłego roku Miejska Biblioteka Publiczna przeniesie się do budynku dawnej restauracji "U Blachuta" przy ulicy Gwarków. Obecnie trwa… więcej >>>
Nazywali ją "Atomową Kaśką", "Malowaną lalą", czy "Sex kapiszonem". Z silnym śląskim akcentem wyśpiewała największe przeboje lat 60. Widzów uwiodła… więcej >>>
OGŁOSZENIA
DROBNE
W PONIEDZIAŁEK
W GAZECIE
W ŚRODĘ
W INTERNECIE!*
*za 15% dopłatą
22 października 2024
imieniny:
Halki, Filipa